کانون شماره 4 اهواز در سال 1364 در کوی اساتید دانشگاه شهید چمران اهواز ، فعالیت خود را آغاز نمود.

ساختمان این مرکز که یکی از منازل ویلایی دانشگاه می باشد، برای بهره براری فرهنگی به کانون پرورش فکری واگذار گردید ( به صورت امانی).

این ساختمان به مساحت 12 متر مربع و داراری  دو سالن مطالعه برای برگزاری فعالیت های فرهنگی، دو اتاق برای تشکیل کلاسهای ادبی و هنری ،یک آبدار خانه ، یک انباری و یک سرویس بهداشتی می باشد.

همچنین این مرکز به یک باغچه اختصاصی و فضای سبز عمومی دسترسی نزدیک دارد.

فعالیت های فرهنگی، هنری و ادبی مرکز از همان سال تاسیس به صورت دایم برقرار گردیده و اعضای دختر و پسر کودک و نوجوان در روزهای تعیین شده در فعالیت های مرکز مشارکت داشته و دارند.

 هم اکنون این مرکز با داشتن مجموعه ای از   7839    جلد کتاب در بخش کودک و نوجوان و مرجع آماده خدمت به عزیزان می باشد.

خدمات مرکز:

-کارگاههای ادبی و هنری برای مخاطبین 6 تا 18 سال در فضای مجازی و کلاسهای برخط. کارگاه شعر وداستان و آموزش خط تحریری .

-اجرای فعالیتهای فرهنگی عمومی ویژه اعضای حقیقی و برخط.

-مرکز خدمات فراگیر ندارد.

روز و ساعت فعالیت: یک شیفت. از ساعت 8تا 13. همه روزه به جز ایام تعطیل

پرسنل: 1 مربی مسول. 1 مربی ادبی پاره وقت. 1 مربی خوشنویسی پاره وقت. 1 مربی نقاشی پاره وقت. 1 خدمات

شرایط عضویت: داشتن حداقل 6 سال تمام  تا پایان 17 سالگی

پرداخت شهریه : در حال حاضر تمام ثبت نام ها از طریق کا پی اف صورت می گیرد و شهریه متناسب با کلاس درخواستی عضو، متغیر است.

نشانی :اهواز. اتوبان گلستان. دانشکده علوم پزشکی. کوی استادان . نبش خیابان نرگس . مرکز 4 اهواز

تلفن ثابت : 33738279- 061

   مربی مسول: مرجان ظریفی

 

اخبار مرکز:

 

  • 1399/11/19 - 10:30
  • تعداد بازدید: 5772
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه
علیمراد خرمی، شاعر و نویسنده

شعر، مهندسی جادویی کلمات است

علیمراد خرمی شاعر و نویسنده، معتقد است: در سرایش شعر، انتخاب و چینش واژگان بسیار اهمیت دارد و یک شاعر باید تلاش کند که خیال و عاطفه‌ی خود را در قالبِ کلامی یکدست و متناسب ارائه کند. در واقع می‌توان از شعر با عنوان مهندس جادویی کلمات یاد کرد.

به گزارش روابط عمومی کانون خوزستان، علیمراد خرمی، شاعر و نویسنده که در پنجمین نشست مجازی انجمن شاعران نوجوان (آیینه‌های ناگهان) مراکز کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان بندر امام خمینی (ره) و بندر ماهشهر سخن می‌گفت با بیان این مطلب تأکید کرد: پراکنده‌گویی و توضیحات اضافی در شعر سرایی جایز نیست، اما باید توجه داشت که حذف و ویرایش آسیبی به ساختمان و محتوای شعر وارد نکند.

او با اشاره به این‌که برای سرودن یک شعر توجه به فرم و ساختار، بسیار مهم است افزود: در قالب‌های سنتی لزوم رعایت قالب، ناخودآگاه شاعر را به سمت چینش شاعرانه‌ی واژگان می‌کشاند، اما در شعر آزاد، این دیگرگونه نوشتن و جا به جایی ارکان به شکل مطلوب، بر عهده‌ی خلاقیت و ابداعِ شاعر است.

این پژوهشگر و مدرس قصه‌گویی، در ادامه به لزوم رعایت ارتباطات عمودی در شعر اشاره کرد و گفت: در شعرهایی روایی و غیر روایی، همواره توجه شاعر باید به ارتباطات عمودی باشد و در هر بند از شعر چهارچوب محتوایی را رعایت کند.

ایهام، ابهام و مستقیم گویی، اوزان شعری، موسیقی کلمات و عاطفه و تخیل، ازجمله موارد دیگری بود که خرمی در این جلسه به تشریح آن‌ها برای نوجوانان شرکت‌کننده در نشست پرداخت.

بر اساس این گزارش، شکیبا قنواتی، روژان آریافر، ستایش مسعودی، الناز دلیری، مهرناز دوستان و زینب بندری، ازجمله نوجوانانی بودند که در این نشست به اشتراک‌گذاری و خوانش اشعار خود پرداختند.

این رویداد مجازی ادبی با نقد و بررسی کامل و دقیق آثار اعضا به کار خود پایان داد.

پنجمین نشست انجمن شاعران نوجوان آیینه‌های ناگهان، با موضوع نقد و بررسی آثار اعضا و حضور علیمراد خرمی، شاعر، نویسنده و منتقد ادبی کشور، مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان خوزستان، کارشناسان ادبی و فرهنگی، مربیان کانون سراسر استان و جمع گسترده‌ای از اعضای مراکز کانون شهرستان‌های بندر امام خمینی (ره) و بندر ماهشهر، به‌صورت مجازی برگزار شد.

کلمات کلیدی

0 نظر برای این مقاله وجود دارد

نظر دهید

متن درون تصویر امنیتی را وارد نمائید:

متن درون تصویر را در جعبه متن زیر وارد نمائید *

شخصی سازی

انتخاب حالت کور رنگی

انتخاب رنگ

اندازه فونت